Sunday, August 22, 2010

Aku dan Kamu vol.1


awak,
ini kali pertama,
saya tulis puisi cinta..
tanpa mengcopy dari mana-mana puisi,sajak..
atau lirik lagu…
awak tau kenapa?
Sebab awak..

Awak,
Saya tahu saya bukan insan seni,
Saya budak multimedia, 
Graphic, Animation, Webmaster, seni juga la tu..hehe
Bidang saya..
Sastera, madah pujangga..
Tak pernah pun tertulis dalam kamus hidup saya..
Apatah lagi puisi cinta..

Tapi,
Mengenali awak, mengubah diri saya..
Saya bukan lagi budak nakal macam dulu,
Berkepit dengan bola, menghadap computer 24 jam
Sekarang ni saya dah pandai..
Baca novel-novel cinta..
Apatah lagi novel ayat-ayat cinta..
Siap dengan movienya lagi saya tonton.."Lagenda budak setan"
Agar dapat saya cipta kata-kata puitis untuk awak
Dan belajar apa itu ertinya cinta…

Awak,
Dulu awak selalu kata kat saya..
Saya manusia robot,
Tak ada perasaan.. tak tahu menghargai insan sekeliling…
Kata awak.. walau gempa bumi sekalipun,
Saya tetap tak akan sedar,
Sebab saya terlalu leka dengan dunia saya..

sekarang saya dah sedar..
ada si tenuk tengah baca cerita saya dengan tekun..
saya pun dah tak tahu nak bohong apa lagi..
tunggu la vol.2 ye...hehe

-amir-

No comments:

Post a Comment